LETETTÉK A KAPOSVÁRI INTERMODÁLIS CSOMÓPONT ALAPKÖVÉT
Kaposváron 2020 elejére a vasútállomás mellé közös kiszolgáló helyiségbe költözik a helyi és távolsági autóbusz-pályaudvar. Ezzel könnyebb, egyszerűbb és gyorsabb lesz az átszállás a közlekedési eszközök között. A Kaposvár IMCS alapkőletételi ünnepségén jelen volt Szita Károly, Kaposvár polgármestere, Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese és Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.
Az új közlekedési központ részeként egy kétsávos körforgalom épül a Vasútállomás épületének közelében. A Budai Nagy Antal utca ívkorrekciójával együtt a Petőfi tér is átépül, nagyobb gyalogosfelülettel, több növénykiültetéssel. Innen indul az új gyalogos-kerékpáros felüljáró, mely kapcsolódik az új közös helyi és helyközi buszpályudvar épületéhez is. A felüljáró 8 méter széles és 260 méter hosszú lesz. A MÁV felvételi épület melletti óvóhely elbontását követően annak helyén P+R parkolók épülnek. A Béla király úti szintbeni átjáró megszűnik, helyette a Hársfa utca folytatásaként új közúti felüljáró épül – a Csik Ferenc sétány meghosszabbításáig. A projekt részeként megújul a Csik Ferenc sétány, északi oldalán számos új parkoló is épül. A projekt elkészültével rövidülnek és egyszerűsödnek az átszállások a vasúti és a buszos, a távolsági és a helyi közlekedési eszközök között, csökken a közlekedési terhelés a belvárosban és javul a parkolási helyzet.
Szita Károly, Kaposvár polgármestere hangsúlyozta: „Kaposvár folyamatosan fejlődik, jelenleg is több nagy beruházás zajlik városszerte. Ezek közül a legnagyobb a közlekedési központ kialakítása, ami közel 12 milliárd forintból valósul meg, és több, mint 32 ezer ember napi közlekedését segíti majd, teszi még komfortosabbá. Kaposvárnak úttörő szerepe van, hiszen ez lesz az első intermodális csomópont az országban, ezt követően további 8 városban alakíthatnak majd ki ilyen központi közlekedési csomópontokat a jövőben.”
Veszprémi László, a MÁV Zrt. üzemeltetési vezérigazgató-helyettese kiemelte: „Kaposvárnak nagyon különleges helye van közlekedési szempontból is a régióban. A MÁV Zrt.-nek is több, a vasútat érintő fejlesztése erősíti ezt a központi szerepet. Többek között megvalósult az állomás műemléki épületének felújítása, a Kaposvár-Dombóvár vonal fejlesztése, és most már intercity vonat is közlekedik Budapest és a város között. A fejlesztéseknek köszönhetően a főváros és Kaposvár között 20 perccel csökkent a menetidő.”
Mayer András, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese a közeljövőben várható munkákról beszélt: „A projekt keretében a közeljövőben kialakításra kerül a Dél-dunántúli Közlekedési Központ Zrt. ideiglenes autóbuszpályaudvara Kaposváron, a Vásártéri út és a Dr. Kaposváry György út kereszteződésénél. A Baross Gábor utca végén, a HM ingatlan területén az épületek bontásával megkezdődött a területelőkészítés, ami a területszerzés függvényében folyamatosan folytatódni fog. Nyár végére megszerezzük a szükséges engedélyeket, majd ezt követően elkészülnek a kiviteli tervek is. Ebben az évben nyár végén, ősszel megkezdődhetnek a Béla király utca külön színtű átvezetés, valamint a belvárost a Donner városrésszel összekötő elválasztott gyalog- és kerékpárút átvezetést biztosító műtárgyak kivitelezési munkálatai az alapozással.”
A Kaposvár Megyei Jogú Város intermodális pályaudvar és a hozzá kapcsolódó közösségi közlekedés fejlesztése elnevezésű projekt nyertes kivitelezője a SWIETELSKY Építő Kft. – SWIETELSKY stavební s.r.o közös ajánlattevő. A kivitelezés nettó összege 11,9 milliárd forint. A beruházás a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium megbízásából a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásban uniós és hazai forrás felhasználásával valósul meg.