Újabb mérföldkőhöz érkezett a Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A BME Hidak és Szerkezetek Tanszékének irányításával ezen a héten két ütemben elvégzik az új hídszerkezet próbaterhelését.
Február végén elkészült a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, harmadik hídszerkezete, ahol rövidesen megkezdődik a vágányok építése is. Az új hídszerkezeten vezet majd át a Déli Körvasút harmadik vágánya idén tavasztól, az első vonat április végén haladhat majd át rajta. 2022 végéig pedig a meglévő két hidat is újra cserélik.
Február végén elkészült a Déli összekötő vasúti Duna-híd új, harmadik hídszerkezete, ahol rövidesen megkezdődik a vágányok építése is. Az új hídszerkezeten vezet majd át a Déli Körvasút harmadik vágánya idén tavasztól, az első vonat április végén haladhat majd át rajta. 2022 végéig pedig a meglévő két hidat is újra cserélik.
Az utolsó elem beemelésével immár átjárható a Déli Körvasút fejlesztésének első, már épülő ütemeként megvalósuló új hídszerkezet, amely a Déli összekötő vasúti Duna-híd harmadik vágányának ad helyet. Ezzel közel hetven év után először új vasúti vágányon nyílik majd átkelési lehetőség a Duna felett.
A Déli összekötő vasúti Duna-híd új felszerkezetének negyedik elemét is beemelték.
Indul a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése is, kiválasztották a győztes tervezőt. Az új, a Kormány döntése szerint a Népliget sarkában létesítendő vasútállomás legfőbb funkciója az lesz, hogy a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson vagy a népligeti Volánbusz-pályaudvart, illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az Üllői út feletti vasúti hídtól keleti irányba, a Népliget zöld tömbje mellett húzódó peronokról a közeli lakótelepek, irodaházak, a 3-as villamos és az épülő új kézilabda-csarnok is megközelíthető lesznek. Az előzetes terveket a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. három építészirodától is bekérte, ezek közül választották ki a győztes tervet. A döntés értelmében a Főmterv, mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a Paragram Studió és a SporaArchitects építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót.
A Déli összekötő vasúti híd új felszerkezetének harmadik hídelemét november végén emelték a helyére, amelyről a kivitelező Duna Aszfalt Zrt. ismét látványos videót tett közzé.
A most megjelent kivitelezési közbeszerzéssel az utóbbi száz év legjelentősebb fővárosi vasúti fejlesztése, a Déli Körvasút bővítése startol el. A beruházásnak köszönhetően Kelenföld és Ferencváros állomások között elkezdődhet a harmadik – egyes szakaszokon pedig a negyedik – vágány, valamint a Közvágóhídnál és Nádorkertnél új megállóhelyek építése. A fejlesztés keretében teljes egészében átépülhet a vasúti infrastruktúra, és új, nagy hatásfokú, Magyarországon másutt eddig nem alkalmazott zajvédő falak létesülhetnek majd. A fejlesztésre óriási szükség van, hiszen a klímaváltozás miatt egyre fontosabbak a környezetet kímélő, kötöttpályás közlekedési lehetőségek.
A Déli Körvasút fejlesztésével az érintett újbudai terület zöldfelületei is megújulnak, kerékpárral és gyalogosan is bejárható zöldfolyosó jön létre a Budaörsi úttól egészen a Dunáig – ez a tervezési feladat a most megjelent, a vasútfejlesztéshez kapcsolódó tájépítészeti tenderben. A pontos tartalmat úgy kell kialakítania a tervezőnek, hogy figyelembe veszi a részvételi tervezés eredményeit is. A BFK Budapest Fejlesztési Központ és a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. már elindította azt a honlapot, amelyen az itt élők elmondhatják véleményüket.
Az első hídelem megérkezését követően megkezdődhet annak beemelése és helyére igazítása. A munka megkezdésekor Fürjes Balázs, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese, valamint Nyiszter Tamás, a MÁV Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese tartott sajtótájékoztatót.
- 1
- 2