Jelentős mérföldkőhöz érkezik a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal fejlesztése

Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.

A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább

Több időszakban is vágányzár mellett végzik a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal fejlesztési munkálatait

Augusztustól szeptemberig a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzárra kell számítani a 2-es vasútvonalon. A következő időszakban felsővezeték-építési, tartóoszlop állítási munkálatokat végeznek, valamint megkezdődött Piliscsaba és Esztergom között az új, korszerű biztosítóberendezések kiépítése is.

Tovább

Hétvégén és hétköznap esténként vágányzár mellett dolgoznak a 2-es vasútvonal fejlesztésén Pilisvörösvár és Esztergom között

Március végétől a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti vasúti vonalon. A következő időszakban Pilisvörösvár–Esztergom vonalszakaszon felsővezeték-építési, Dorog és Esztergom állomásokon átépítési munkálatokat végeznek.

Tovább

Nem a vasúti pálya okozta az esztergomi állomáson történt szerelvény kisiklását

Nem a pálya műszaki állapota okozta tegnap este az esztergomi állomáson történt vasúti szerelvény több tengelyének kisiklását. A pálya kiépítése és állapota a szabványoknak megfelelő. A kisiklás a most folyamatban lévő fejlesztéstől is teljesen függetlenül történt. A MÁV Zrt. vizsgálja az esemény okát, valamint azt is, hogy történt-e emberi mulasztás.

Tovább

AZ R11-ES GYORSÚT ZSÁMBÉKOT KELETRŐL ELKERÜLŐ NYOMVONALA AZ ÁTMENŐ FORGALOM MEGSZÜNTETÉSÉVEL JÓVAL ELŐNYÖSEBB A ZSÁMBÉKIAKNAK

Az R11-es gyorsút mintegy 32 km hosszan közvetlen kapcsolatot teremt Esztergom és az M1 autópálya között. 2015. évben 2×1 sávos, 2×2 sávos főúttá bővíthető kiemelt főút tervezése során két nyomvonalváltozat készült, a Zsámbékot keletről és a Zsámbékot nyugatról elkerülő változattal. Az engedélyeztetés során a környezetvédelmi hatóság a Zsámbékot keletről elkerülő nyomvonalváltozat megvalósítását és tovább tervezését javasolta. A NIF Zrt. a tervezést végző Zsámbék Konzorciummal (Trenecon Kft., Via Futura Kft., Partner Kft.) forgalombecslés vizsgálatát kérte mindkét nyomvonalváltozat esetében.

Tovább