Pécel és Aszód között ismét közlekednek a vonatok december 8-tól

A Budapest–Hatvan vasútvonal rekonstrukciójának következő fázisában, december 8-tól március 20-ig módosított menetrend szerint közlekednek a vonatok. Pótlóbuszokkal már nem kell utazni, a vonalat megnyitják a vonatforgalom számára, és a beruházás befejezéséig, 2020 végéig már nem lesz szükség a forgalom teljes szüneteltetésére. A végleges állapotban elérendő pályasebességhez képest egyelőre csökkentett sebességgel lesz használható a pálya, ezért vágányzári menetrend szerint közlekednek a vonatok. A NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által irányított rekonstrukció 2020 végéig folytatódik, ezért újabb menetrendi módosítások várhatók több ütemben jövőre is. A beruházás előnyeit, a gyorsabb és sűrűbb közlekedést csak ezeket követően tudja biztosítani a vasúttársaság.

Tovább

Teljesen átépül az Ebes- Debrecen vasúti vonalszakasz

A beruházás eredményeképp 2019 őszétől csökken a vasúti utazási idő Ebes és Debrecen városok között, az új felüljárónak és a körforgalomnak köszönhetően gördülékenyebb lesz a közúti közlekedés a 4-es számú főúton, nő a közlekedés színvonala és az utasbiztonság, valamint csökken a környezetszennyezés és a közlekedési zaj.

Tovább

Jelentős mérföldkőhöz érkezik a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal fejlesztése

Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.

A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább

Éjszakai munkavégzésre is számítani kell a Kelenföld-Százhalombatta vasútvonal kivitelezési munkálatai során

Ütemterv szerint halad a vasútvonal fejlesztése, melynek köszönhetően a 20,5 km-es Kelenföld-Százhalombatta közötti szakaszon, a megújult vasúti pályán 120 km/h sebességgel közlekedhetnek majd a vonatok 2020 év végétől. Az új ETCS 2 (Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) kiépítése után európai szintűvé válik a forgalombiztonság. Budafok megállóhelyen a jobb vágány mellett elkészült az új peron, melyet mától már igénybe vehet a forgalom. A következő hetekben pedig Érden, több helyszínen éjszakai is dolgoznak a kivitelezők.

Tovább

Villamosítják a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalat

A beruházásnak köszönhetően 2019 nyarára a teljes vonalszakaszon visszaáll a kiépítési pályasebesség, csökken a menetidő Budapest és Sátoraljaújhely között. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Aros János, Sárospatak polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább