Villamos mozdonyok közlekednek Mezőzombor és Sátoraljaújhely között

Elkészült a Mezőzombor és Sátoraljaújhely közötti vasúti vonalszakasz villamosítása. A vonalon 2019. július eleje óta villamos mozdonyok vontatta szerelvényeken közlekedhetnek az utasok. A sátoraljaújhelyi vasútállomáson 2019. július 13-án megtartott átadó ünnepségen beszédet mondott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Szamosvölgyi Péter, Sátoraljaújhely polgármestere, Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Bach Róbert, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább

Jelentős mérföldkőhöz érkezik a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal fejlesztése

Tervezetten 2018. április 9-étől korszerű, villanyvontatású FLIRT motorvonatokon közlekedhetnek az utasok a teljes 2-es vonalon. A beruházás állásáról az Esztergom vasútállomáson tájékoztatták a sajtó képviselőit.

A próbaúton a térség fejlesztéseiről tartott háttérbeszélgetést Dr. Völner Pál, az Igazságügyi Minisztérium parlamenti államtitkára és dr. Szűcs Lajos, Pest megye fejlesztési biztosa és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább

Villamosítják a Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonalat

A beruházásnak köszönhetően 2019 nyarára a teljes vonalszakaszon visszaáll a kiépítési pályasebesség, csökken a menetidő Budapest és Sátoraljaújhely között. Az alapkőletételi ünnepségen beszédet mondott Mosóczi László, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára, Dr. Hörcsik Richárd, a térség országgyűlési képviselője, Aros János, Sárospatak polgármestere, Pál László, a MÁV Zrt. stratégiai vezérigazgató-helyettese és Somodi László, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója.

Tovább

Éjszakai munkavégzéssel indul Mezőzombor-Sátoraljaújhely vasútvonal fejlesztése

Mezőzombor – Sátoraljaújhely közötti 46,3 km hosszú vasúti vonalszakaszon megépül a villamos felsővezetéki rendszer a szükséges energiaellátó rendszerrel együtt. Minden állomáson és megállóhelyen megújul a térvilágítás, korszerű akusztikus és részben vizuális utastájékoztató berendezések és 55 cm magas peronok létesülnek.

Tovább

Több időszakban is vágányzár mellett végzik a Rákosrendező-Esztergom vasútvonal fejlesztési munkálatait

Augusztustól szeptemberig a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzárra kell számítani a 2-es vasútvonalon. A következő időszakban felsővezeték-építési, tartóoszlop állítási munkálatokat végeznek, valamint megkezdődött Piliscsaba és Esztergom között az új, korszerű biztosítóberendezések kiépítése is.

Tovább

ŐSSZEL FOLYTATÓDNAK A VILLAMOSÍTÁSI MUNKÁLATOK A RÁKOSRENDEZŐ-ESZTERGOM VASÚTVONALON

Szeptemberben a hétvégi és az esti órákban részleges és teljes vágányzár mellett tovább folynak a munkálatok a Rákosrendező és Esztergom közötti 2-es vasúti vonalon. Az 51 km-es szakasz villamosítása érdekében ebben az időszakban elvégzik a még szükséges felsővezetéki oszlopok állítását és a vezetékszerelést is, megkezdődnek az állomások átépítésével kapcsolatos munkálatok is.

Tovább

KEZDŐDHET A BUDAPEST-ESZTERGOM VASÚTVONAL VILLAMOSÍTÁSA

Eredményes közbeszerzési eljárás után megkezdhetjük a Budapest-Esztergom vasútvonal villamosítását. A munkálatok a tervek szerint júliusban indulhatnak. A kivitelezést a legalacsonyabb összegű ajánlatot tevő Strabag Vasútépítő Kft. vezette konzorcium (MVM OVIT Országos Villamostávvezeték Zrt.; TRSZ Kft.) végezheti nettó 33.697.563.411 forintért.

Tovább

2016-ban megkezdődik az esztergomi vasútvonal villamosítása

A mai napon megjelent a kiviteli közbeszerzési felhívás az esztergomi vasútvonal villamosítása tárgyában. Eredményes közbeszerzést követően 51 km hosszan Rákosrendezőtől Esztergomig a NIF Zrt. beruházásában valósul meg a vonalszakasz villamosítása.

Tovább