A tanulmánytervi szakasz az M9 autóút Zalaegerszeg északkeleti részén tervezett M9 autóút – 74 és 76 sz. főutak által határolt csomópontból indulva, a 76 sz. főúttól északra haladva keresztezi a Rába-folyó völgyét és csatlakozik a kivitelezés alatt lévő M80 autóút –a tervezett M86 autóút - 8. sz. főút alkotta „Körmend kelet csomóponthoz”
Tervezési szerződés az M86 autóút Körmend (M80) – Szombathely-Zanat kelet közötti szakasz tanulmánytervének, valamint engedélyezési tervdokumentációnak elkészítésére, továbbá építési engedély megszerzése. A Döntéselőkészítő tanulmány alapján a nyomvonal kiválasztása, környezetvédelmi tervezés és engedély megszerzése, valamint az engedélyezési tervek elkészítése és építési engedély megszerzése.
A Szombathely és Kőszeg közötti közúti kapcsolat Szombathelytől a magyar-osztrák országhatárig tartó szakasza két részre osztható fel az alábbiak szerint: Szombathely és Kőszeg közötti közel 14 km hosszú 2x2 sávos szakaszra fizikai elválasztással, valamint Kőszeget keletről elkerülő és az országhatárig tartó mintegy 4,7 km hosszú 2x1 sávos szakaszra. A projekt célja a települések elkerülése…
A szakasz hossza 65 km. 2x2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút, az alábbi paraméterekkel: koronaszélesség 20 m, forgalmi sávok szélessége 3,5 m, középső elválasztó sáv szélessége 3 m, padkaszélesség 1,5 m, burkolatszélesség 2x8 m. Kapcsolódó építmények: két db kétoldali egyszerű és két db kétoldali komplex pihenőhely, műtárgyak száma 27 db, valamint 6 db csomópont tervezése is fe…
A projekt az M1 autópálya Hegyeshalom csomópont és az országhatár közötti 1,5 km hosszúságú szakaszon – beleértve a hegyeshalmi határátkelőhely területét – a közúti forgalom akadálymentes közlekedésének biztosítását tartalmazza, 2x2 forgalmi sávon, legalább 110 km/h sebességgel.
A Zalaegerszeg megközelítését szolgáló M76 gyorsforgalmi úton, Nemesrádó község közigazgatási területén kerül kialakításra a szakasz üzemeltetését és fenntartását biztosító kombinált Autópálya Mérnökség, melynek előkészítési feladatai keretében az engedélyezési és kiviteli tervei készülnek el. A Magyar Közút NZrt. az új mérnökségről mintegy 55 km gyorsforgalmi szakaszhoz tartozó közúti feladato…
A szakasz hossza 29,5 km. 2x2 forgalmi sávos autópályává fejleszthető autóút, a következő paraméterekkel: koronaszélesség 20,0 m, forgalmi sávok szélessége 3,5 m, középső elválasztó sáv szélessége 3,0 m, padkaszélesség 1,5 m, burkolatszélesség 2x8 m. Kapcsolódó építmények: szükség szerinti ellenőrzési pontok, érintett közművek, három különszintű csomópont, két pár egyszerű pihenőhely, várhat…
Az M8 gyorsforgalmi út M7 autópálya – Dunaújváros (M6) csomópont közötti, illetve a Dunavecse – Kecskemét (M5) közötti szakaszán egységesen 2x2 sávos autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út előkészítése van folyamatban, 20 m széles koronaszélességgel, elválasztó sávval. Ezzel megvalósul a dunaújvárosi Pentele híd tervezett funkciója is, mellyel összeköti a kelet-nyugati országrészeket is.
A projekt három fő részből áll: - A 2.920 m hosszú déli tehermentesítő út az 1. sz. főút és a 86. sz. főút összekötésével a déli városrész tehermentesítését és az iparterület feltárását valósítja meg 2x1 sávon. - Új autópálya csomópont került megtervezésre az M1 autópálya és a 8505. jelű út keresztezésében, a jelenleg is üzemben levő Moson pihenőhelyhez kapcsolódóan. A pihenőhelyen belül …
A projekt az M8 autóút Körmend-Rábafüzes országhatár szakasz 2x1 sávos építéséhez kapcsolódó, annak megvalósulását követő üzemeletetési feladatok ellátását szolgáló új mérnökségi telep létesítését jelenti. A projekt jelenleg előkészítési fázisban van, feladata a megvalósításhoz szükséges engedélyes és kiviteli tervek elkészítése, a létesítési, útépítési, környezetvédelmi engedélyek megszerzé…