BUDAPEST – KOLOZSVÁR NAGYSEBESSÉGŰ VASÚTVONAL RÉSZLETES MEGVALÓSÍTHATÓSÁGI TANULMÁNYÁNAK ELKÉSZÍTÉSE

A részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének célja többek között az, hogy javaslatot tegyen az optimális nyomvonalra, a megvalósítás finanszírozására, ütemezésére és a majdani üzemeltetés feltételeire. Támogatási Szerződésre vonatkozó adatok: A kedvezményezett neve: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság A projekt címe: Budapest - Kolozsvár n…

Tovább

Ferencváros állomás végponti váltókörzetében egyvágányú különszintű vasúti kapcsolat tervezése

Ferencváros állomás vasútforgalom és elfoglalt területnagyság alapján egyaránt Magyarország legnagyobb állomása. Középponti szerepe a Déli összekötő vasúti híd megépítése során alakult ki, ezen a hídon keresztül halad át Magyarország keleti és nyugati országrésze közötti vasútforgalom mintegy 90%-a. Jelen projekt célja a kapacitás növelése a jelenlegi szűk keresztmetszet feloldásával úgy, ho…

Tovább

Keleti pu. – Kőbánya felső 3. vágány létesítése

Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány létesítése. A kiépülő vágány lehetővé teszi a Rákos-Hatvan vonalszakasz felújítása után életbe lépő ütemes menetrend miatt növekvő elővárosi vonatforgalom lebonyolítását. A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt…

Tovább

DEBRECEN – FÜZESABONY VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE I. ÜTEM

A 108. sz. vasútvonal Debrecen állomás (bez.)–Macs állomás (bez.) vasúti vonalszakaszának (~19+00 – ~164+00 hmsz.) átépítése az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon a 108. sz. vasútvonal esetében v=80/100 km/h, a 100. sz. vasútvonal esetében v=160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre, az állomási vágányokon v=40 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Meglévő…

Tovább

Székesfehérvár állomás gyalogos felüljáró építése

Gyalogos felüljáró építése Székesfehérvár állomás vágányhálózata fölött. A pályaépítési munkák (lezárt szerződés) projektelemeként a kivitelezést megvalósító Vállalkozó feladata volt a 30-as számú vasútvonal 668+88 szelvényben az új gyalogos felüljáró kiépítés I. ütemének (a forgalmi vágányok fölötti rész) tervezése, engedélyeztetése és kivitelezése. Az I. ütemhez csatlakozóan kell megépíteni j…

Tovább

Budapest – Varsó nagysebességű vasútvonal részletes megvalósíthatósági tanulmányának elkészítése

A részletes megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének célja többek között az, hogy javaslatot tegyen az optimális nyomvonalra, a megvalósítás finanszírozására, ütemezésére és a majdani üzemeltetés feltételeire. Támogatási Szerződésre vonatkozó adatok: A kedvezményezett neve: NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő zártkörűen működő Részvénytársaság A projekt címe: Budapest - Varsó nagys…

Tovább

Szeged–Hódmezővásárhely tram-train létesítése, kiegészítő építési munkák

Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) kiépítése. Az üzemeltetői elvárás alapján Tram-train szerelvények, új és meglévő vasúti személykocsi karbantartóbázisának kialakítása MÁV-START ZRt JBI (Szeged-Rendező pályaudvar) telephelyén, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen, így a teljes jármű karbant…

Tovább

Hídrekonstrukciós program I/3. ütem tervezése és kivitelezése

A Hídrekonstrukciós program I/3. ütemében az alábbi rekonstrukciók valósultak meg: 120a. sz. vasútvonal Farmos, Hajta-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Tápió-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Ilike-ér híd, A kivitelezés szerződéses összege: 1 561 034 161 Ft Folyamatban lévő kivitelezés. A Hídrekonstrukciós program I. ütem tárgyú Támogatási Szerződés keretéb…

Tovább

Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: közúti vasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely városok között vasútvillamos vonal (TramTrain) épül. Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Szeged Rókus közúti vasút munkái Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az…

Tovább

Szeged-Hódmezővásárhely tram-train rendszer előkészítése

A projekt a Szeged Rendező pályaudvaron megvalósítandó járműtelep előkészítését, a kivitelezési közbeszerzési eljárás lebonyolításával bezárólag foglalja magába. Ezen kívül a tartalmazza „a tram-train projekt Szeged-Hódmezővásárhely tram-train vonal kiegészítő tervezési munkáinak elvégzése”-t magába foglaló tervezői szerződést, engedélyezési díjakat, közbeszerzési eljárások díjait, közbeszerzés…

Tovább