Keleti pu. – Kőbánya felső 3. vágány létesítése

Keleti pályaudvar és Kőbánya felső között harmadik vágány létesítése. A kiépülő vágány lehetővé teszi a Rákos-Hatvan vonalszakasz felújítása után életbe lépő ütemes menetrend miatt növekvő elővárosi vonatforgalom lebonyolítását. A beruházás során 3 km hosszan épül ki új vágány 80 km/órás tervezési sebességgel. A Keleti pályaudvaron a 10. vágányt meghosszabbítják, hogy alkalmassá váljon csatolt…

Tovább

DEBRECEN – FÜZESABONY VASÚTVONAL KORSZERŰSÍTÉSE I. ÜTEM

A 108. sz. vasútvonal Debrecen állomás (bez.)–Macs állomás (bez.) vasúti vonalszakaszának (~19+00 – ~164+00 hmsz.) átépítése az átmenő fővágányokon és a csatlakozó nyíltvonalakon a 108. sz. vasútvonal esetében v=80/100 km/h, a 100. sz. vasútvonal esetében v=160 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre, az állomási vágányokon v=40 km/h pályasebességre és 225 kN tengelyterhelésre. Meglévő…

Tovább

Székesfehérvár állomás gyalogos felüljáró építése

Gyalogos felüljáró építése Székesfehérvár állomás vágányhálózata fölött. A pályaépítési munkák (lezárt szerződés) projektelemeként a kivitelezést megvalósító Vállalkozó feladata volt a 30-as számú vasútvonal 668+88 szelvényben az új gyalogos felüljáró kiépítés I. ütemének (a forgalmi vágányok fölötti rész) tervezése, engedélyeztetése és kivitelezése. Az I. ütemhez csatlakozóan kell megépíteni j…

Tovább

Szeged–Hódmezővásárhely tram-train létesítése, kiegészítő építési munkák

Szeged-Rendező pályaudvaron komplex, valamennyi infrastrukturális szakágat magába foglaló karbantartó bázis (járműtelep) kiépítése. Az üzemeltetői elvárás alapján Tram-train szerelvények, új és meglévő vasúti személykocsi karbantartóbázisának kialakítása MÁV-START ZRt JBI (Szeged-Rendező pályaudvar) telephelyén, a mozdonyszín és a tároló vágányok közötti területen, így a teljes jármű karbant…

Tovább

Hídrekonstrukciós program I/3. ütem tervezése és kivitelezése

A Hídrekonstrukciós program I/3. ütemében az alábbi rekonstrukciók valósultak meg: 120a. sz. vasútvonal Farmos, Hajta-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Tápió-patak híd, 120a. sz. vasútvonal Tápiógyörgye, Ilike-ér híd, A kivitelezés szerződéses összege: 1 561 034 161 Ft Folyamatban lévő kivitelezés. A Hídrekonstrukciós program I. ütem tárgyú Támogatási Szerződés keretéb…

Tovább

Szeged – Hódmezővásárhely tram-train létesítése: közúti vasúti munkák

Szeged és Hódmezővásárhely városok között vasútvillamos vonal (TramTrain) épül. Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Szeged Rókus közúti vasút munkái Hódmezővásárhely közúti vasúti munkái Hódmezővásárhelyen 3,6 km hosszon egyvágányú városi villamosvonal épül, 5 megállóhellyel és 1 végállomással. A nyomvonal Hódmezővásárhely Népkert megállóhelynél ágazik ki a nagyvasútból, majd az…

Tovább

Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése

A projekt célja az 1. számú Budapest - Hegyeshalom vasútvonal 82+94 hm szelvényében lévő Déli összekötő vasúti Duna-híd korszerűsítése. A híd felszerkezetei mára leromlott állapotúak, fő tartószerkezetük komolyan károsodott. Tekintettel azonban a vasútvonal ezen szakaszának operatívan és stratégiailag is kulcsfontosságú voltára, a híd átépítése nem oldható meg forgalom alóli kizárással, ezért a…

Tovább

Vasúti vontatási energiaellátás fejlesztése a MÁV hálózatán

A projekt azonosító száma: IKOP-2.1.0-15-2016-00024 Kedvezményezett: NIF Zrt. Szerződött támogatás összege: 14.000.000.000 Ft Támogatás mértéke: 100% A projekt tervezési fázisában 20 alállomási körzet szerepelt: Kimle, Nagyszentjános, Tatabánya, Biatorbágy, Vác, Szabadegyháza, Újszász, Füzesabony, Nyékládháza, Nyíregyháza, Ebes, Szerencs, Szabadbattyán, Érd, Pestszentlőrinc, Istvánt…

Tovább

Szajol – Debrecen között ETCS 2 telepítés kivitelezése

A Szajol (kiz) – Ebes (bez) mintegy 100 km hosszúságú és 5 db (+3 db jelenleg épülő) elektronikus állomási biztosítóberendezést tartalmazó vonalszakaszon a meglévő és a jelenleg telepítés alatt álló elektronikus biztosítóberendezésekhez illesztett ETCS L2 rendszer tervezése és kivitelezése, az Ebes (kiz) – Debrecen (kiz) vonalszakaszon ETCS 1 vonatbefolyásoló rendszer tervezése és kivitelezése.…

Tovább

Szabadbattyán – Balatonfüred vonalszakasz villamos felsővezeték kiépítése, állomások részleges akadálymentesítése, vasútépítési és kiegészítő építési munkáik elvégzése, előkészítés és kivitelezés

A projekt részeként villamosításra kerül az 55 menetrendi kilométer hosszú vonalszakasz, melyhez egy kitápláló alállomással kerül biztosításra a vontatási energia (a szükséges mértékig átépül és bővül Szabadbattyán alállomás). A felsővezeték kiépítésével párhuzamosan FET (Felsővezetéki Energia Távvezérlő) - HETA (Helyi Távvezérlő) berendezés létesül. A felsővezetéki oszlopsoron fényvezetőszálas…

Tovább