ÚJABB SZAKASZ KÉSZÜLT EL AZ M4 GYORSFORGALMI ÚTBÓL

17,6 kilométeres szakasszal bővült az M4 gyorsforgalmi út. A Cegléd és Abony közötti rész megépülésével Szolnok még közelebb kerül a fővároshoz, és biztonságosabb lesz a közlekedés. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Földi László, Pest megye 12. sz. választó-kerület országgyűlési képviselője, Kállai Mária, Jász-Nagykun-Szolnok megye 1. sz. választókerület országgyűlési képviselője, Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

17,6 kilométeres szakasszal bővült az M4 gyorsforgalmi út. A Cegléd és Abony közötti rész megépülésével Szolnok még közelebb kerül a fővároshoz, és biztonságosabb lesz a közlekedés. Az átadó ünnepségen beszédet mondott Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, Földi László, Pest megye 12. sz. választókerület országgyűlési képviselője, Kállai Mária, Jász-Nagykun-Szolnok megye 1. sz. választókerület országgyűlési képviselője, Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere és Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese.

A gyorsforgalmi út első részét, az M0 és Cegléd közötti 44,5 kilométeres szakaszt idén februárban vehették birtokba a közlekedők. A korábbi 4-es főút az egyik legforgalmasabb és leginkább balesetveszélyes út volt az országban, éppen ezért a kivitelezők arra törekedtek, hogy amint lehet, szakaszonként ideiglenes forgalom alá tudják helyezni az elkészült részeket.

Így volt ez Cegléd és Abony között is. Az M4 gyorsforgalmi út 311. sz. főúti csomópont-Abony nyugati csomópont közötti 6 kilométeren, melyen a meglévő 2X2 sávos út felújítása történt meg, 2019 nyarától közlekedhetnek a járművek.

A hiányzó 11,6 kilométeres szakasz elkészültéhez további egy évre volt szükség. Az M4 gyorsforgalmi út az Abony nyugati csomópont és a leendő M4-M8 elválási csomópont között a meglévő 2X1 sávos szakasz bővítésével valósult meg. Az utat úgy tervezték, hogy a későbbiekben autópályává fejleszthető legyen, azonban addig a megengedett sebesség 110 km/h óra.

A fejlesztés során két külön szintű csomópont épült, négy új aluljáró épült, három aluljárót és egy felüljárót felújítottak. A beruházás részét képezte ezen kívül 1,2 km 2×1 sávos főút, 1,1 km 2×1 sávos mellékút és 3 km 2×1 sávos burkolt önkormányzati út felújítása, 6,5 km önkormányzati földút építése is. A Tápiószele-Abony összekötő út térségében egy kétoldali, egyszerű pihenő is létesült. A lakosok komfortérzetének növelése érdekében 2,2 km zajárnyékoló fal épült.

Palkovics László innovációs és technológiai miniszter elmondta: „A kormány azon dolgozik, hogy a hazai közutak az ország minden részében európai színvonalú hozzáférést biztosítsanak a közlekedőknek. Várhatóan már 2025-ben elmondhatjuk majd, hogy Magyarország 23 megyei jogú városa kivétel nélkül elérhetővé vált négysávos úton. Az M4 gyorsforgalmi út megépítése a közúti közlekedésfejlesztésben tétlenkedéssel biztosan nem vádolható Orbán-kormányok egyik legkomolyabb ágazati teljesítménye lehet. A gyorsforgalmi útból az M0-tól a román határig összesen több mint 210 kilométernyi szakasz a 2020 utáni időszakban készül el vagy bővül főútból négysávossá.”

Földi László, Pest megye 12. sz. választókerület országgyűlési képviselője hangsúlyozta. “Igazi ünnep a mai. A ma átadott fejlesztésnek köszöntően Abony és térsége felkerül a térképre és ez várhatóan gazdasági fellendülést jelent majd.”

Kállai Mária, Jász-Nagykun-Szolnok megye 1. sz. választókerület országgyűlési képviselője elmondta: “A 4. sz. főút az egyik legbalesetveszélyesebb út volt az országban. Az M4 gyorsforgalmi útnak köszönhetően jobb minőségben és biztonságosabban lehet majd eljutni Szolnokról a fővárosba.”

Szalay Ferenc, Szolnok Megyei Jogú Város polgármestere azt mondta: “Szolnok számára kiemelten fontos volt az M4 megépítése, mert a város tisztában volt azzal, hogy ez a fejlesztés  növelni fogja a térség vonzerejét. Biztos volt az is, hogy ha a 2×2 sávos út nem épül  meg, akkor Jász-Nagykun-Szolnok megye hátrányt szenved gazdasági versenyben. A fejlesztés hatása már most érezhető, két ipari park létesítése iránt van érdeklődő.”

Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese elmondta: “A NIF Zrt. beruházásait hosszú távra készíti. Az utak karbantartásáról mérnökségi telepek fognak gondoskodni. A régi Monori és Ceglédi Mérnökségi telep felújítására vonatkozó kivitelezői szerződést a napokban aláírjuk. A munkák ezt követően el is indulhatnak. A fejlesztés várhatóan 2020 nyarára fejeződik majd be. Monor közelébe pedig egy új kombinált mérnökségi telep épül. Itt a tervek már elkészültek. A kivitelezésre vonatkozó közbeszerzési eljárás varhatóan még idén elindul és a munkák jövő tavasszal elkezdődhetnek.”

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, hazai forrásból valósul meg. A nettó 26,3 milliárd forint összegű kivitelezést a Duna Aszfalt Út és Mélyépítő Kft. végzi.

2020. július