2021. március 3-ig véleményezhető a „magyarországi TEN-T belvízi út fejlesztés előkészítésének kiterjesztése" c. projekt Stratégiai Környezeti Vizsgálati dokumentációja. A meginduló társadalmi egyeztetés célja, hogy dokumentáció az érintett civil szervezetek, önkormányzatok és szakhatóságok bevonásával teremtse meg a projekt környezeti fenntarthatóság szempontjából megfelelő végrehajtásának feltételeit.

elkeszult-a-magyarorszagi-ten-t-belvizi-ut-fejlesztes-program-strategiai-kornyezeti-vizsgalata-skv
Tovább

Magyarország kelet-nyugati közlekedési folyosói közül a 8. sz. főközlekedési útvonal az egyik legkiemelkedőbb. Székesfehérvárt, Veszprémet és Körmendet köti össze az országhatárral, keresztezve számos észak-déli irányú főutat. Forgalomlebonyolítása miatt számos helyen fejlesztésre szorul ez a folyosó.

8-sz-foutat-erinto-fejlesztesek-a-nif-nemzeti-infrastruktura-fejleszto-zrt-beruhazasaban

A NIF Zrt. beruházásában intenzív kerékpárút-fejlesztés zajlik szerte az országban. Már a korábbiakban átadott 42 kilométernyi kerékpáros létesítmény is bizonyítja, hogy korábban nem látott ütemű munkálatok indultak el hazánkban. 2020-ban tovább folytatódott a munka, összesen 58 kilométernyi kerékpárutat adtak át, amelyből 19,4 km teljesen új kerékpárút. Országszerte több mint 69,5 km-en folyik jelenleg is az építés és mintegy 668 kilométernyi szakasz fejlesztésének előkészítése zajlik a háttérben.

A Debrecen- Füzesabony vasútvonal korszerűsítésének részeként a Kishegyesi úti átjárónál a megnövekvő vasúti forgalom kiszolgálására új vágányt építenek, továbbá átépítik a vonalon található vasúti átjárókat, újakat építenek és változtatnak azok biztosítási módján. A Kishegyesi úti vasúti átkelőhely 2×1 sávra korlátozása 2021. január 18. és 2021. február 28. között marad életben. 2021. február 28-át követően a […]

Tovább

Indul a Déli Körvasút harmadik új megállójának tervezése is, kiválasztották a győztes tervezőt. Az új, a Kormány döntése szerint a Népliget sarkában létesítendő vasútállomás legfőbb funkciója az lesz, hogy a Tatabánya, Székesfehérvár, Pusztaszabolcs vagy éppen Gyömrő, Pécel irányából érkező elővárosi vonatok utasai elérhessék az M3-as metrót az Ecseri úti állomáson vagy a népligeti Volánbusz-pályaudvart, illetve a Népliget térségéből közvetlen kapcsolat nyíljon a vonatok elővárosi célpontjai felé vagy a jövőben akár vonattal a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre. Az Üllői út feletti vasúti hídtól keleti irányba, a Népliget zöld tömbje mellett húzódó peronokról a közeli lakótelepek, irodaházak, a 3-as villamos és az épülő új kézilabda-csarnok is megközelíthető lesznek. Az előzetes terveket a Budapest Fejlesztési Központ és a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. három építészirodától is bekérte, ezek közül választották ki a győztes tervet. A döntés értelmében a Főmterv, mint a vasútvonal ezen szakaszának tervezője irányításával a Paragram Studió és a SporaArchitects építészirodák tervezik meg az új budapesti vasúti megállót.

megkezdodott-nepliget-vasuti-megallo-tervezese